1. Mennyi ideig tart a megváltottaknak a Mennybe vezető utazásuk?
– Amikor „Mindannyiunkat körülvett a nagy felhő. Hét napon át vitettünk az üvegtenger felé”. (TL. 12,3.)
– Ehhez az utazáshoz csak Krisztusban juthatunk hozzá: „Krisztus, csak Krisztus és igazságossága ad részünkre útlevelet a Mennybe.” (UNE. 200,2.)
– Nincs kijelentés arról, hogy miért tart hét napig a Mennybe való utazásunk, de bizonyára élménydús lesz.
– Az viszont egyértelmű, hogy a hét napban egy szombatot is el fogunk tölteni.
2. Pál apostolon keresztül milyen ígéretet adott Jézus, minden győztes megváltott számára?
–
„Végezetre
eltétetett nékem az igazság koronája,
melyet megád nékem az Úr ama napon, az igaz
Bíró; nemcsak nékem pedig, hanem mindazoknak
is, akik vágyva várják az ő megjelenését.” 2Tim. 4,8.
–
„A Megváltó, mielőtt belép Isten Városába,
átadja követőinek győzelmük szimbólumait, és rájuk helyezi királyságuk
rangjeleit… Jézus a dicsőség koronáját saját jobbjával helyezi a győzők fejére.
Mindenkinek van koronája; rajta új neve (Jel 2:17) és ez a felirat áll:
„Szentség az Úrnak”. (NK. 574,1.)
– Az előbbi kijelentés több dolgot állít a megváltottak jutalmazásával kapcsolatban.
– Minden megváltott ember győzelmi koronát fog kapni Jézustól.
– Ez a korona „az igazság” koronája, de valószínűleg nem a saját igazságuk, hanem a Krisztusban elnyerhető igazság lehetőségét biztosítja a megváltottaknak.
–
A
koronát „az igaz Bíró” fogja átadni mindenkinek, vagyis ez a korona a
vizsgálati ítélet alkalmával lesz odaítélve azoknak, akik Isten házanépéhez tartozóként
lettek megítélve. 1Pét. 4,17.
– Mivel csak azok kapják meg ezt a koronát, „akik vágyva várják az ő megjelenését”, ezért a jutalmazás előfeltétele, hogy az előző életében élő kapcsolata volt Jézussal.
– Ezt a koronát minden üdvözült számára a mennyei Jeruzsálembe való belépéskor fogja Jézus átadni, mivel ez a korona a bizonysága annak, hogy az illető győztesként vonul be az örökkévalóságba, az el nem bukott mennyei lények közé.
3. Mit tudhatunk még a győzelmi koronával kapcsolatban, milyen különleges jelentősége lesz még annak, amikor Jézustól megkapjuk a koronát?
– „Mindenegyes szent számára, névvel ellátott koronát hoznak… Jézus saját kezűleg tette minden egyes szentnek a fejére a koronát.” (TL 250,2.)
– „Új nevet adnak néked, amelyet az Úr szája határoz meg”. Ésa. 62,2/b.
– „Egyeseknek rendkívül dicső koronájuk volt, másoknak kevésbé. Egyesek koronája telve volt ragyogó csillagokkal, másokén csak néhány csillag tündökölt, de azért mindenki teljesen elégedett volt.” (TL. 13,f.)
– A győzőknek adott új névvel kapcsolatban a „pergámumi” gyülekezethez küldött üzenetben ad ígéretet Jézus, ebben az ígéretben három jutalmat helyez kilátásba.
– „Adok annak egy fehér kövecskét”.
– Az Ókor egyes bírósági tárgyalásain fekete vagy fehér kő felmutatásával szavaztak a bírák a vádlott ellen vagy mellett.
– Az ígéret azt mondja, hogy Jézus fehér követ mutat fel az ítélet alkalmával a győzők mellett, vagyis a győzőknek kegyelmet ad.
–
„A
kövecskén új írott nevet, amelyet senki sem tud, csak az, aki kapja.”
– Ahogy Ábrámból Ábrahám lett, ahogy Jákobból Izrael lett, úgy akar megajándékozni Isten minden megváltott embert egy új névvel.
– Minden győző kap egy olyan nevet, amely magába foglalja és kifejezi az ő személyes győzelmének a mibenlétét és eredményét.
–
Ezt
az új nevet pedig a vizsgálati ítélet alkalmával határozza meg mindenki számára
„az igaz Bíró”. 2Tim. 4,8.
– A különböző helyen adott kijelentésekből arra lehet következtetni, hogy a megváltottak új nevei „az igaz Bíró” által nekünk ítélt koronában lévő kőre fogják felírni, és ettől kezdve ez lesz a mi új nevünk.
– A kapott nevet viszont senki sem ismerheti, csak az, aki kapja, ezért ez az ókor jellegzetes „vendég-barát szövetség”-re irányítja a figyelmünket.
– Különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy Jézus meg is akarja vendégelni a győzőket.
–
„Enni adok az elrejtett mannából”.
– A manna az Istentől adott mennyei táplálékot jelképezi, a mennyei kenyeret, az Isten folyamatos gondoskodását.
–
Ez
utalás azonban lehet a Bárány menyegzőjének vacsorájára is. Jel. 19,9.
–
Közvetett
módon azonban jelképezi az Isten Igéjét, illetve a testté lett Igét, azaz Jézus
Krisztust is. Jn. 6,51;
Mt. 4,4. ‒ Jn. 6,63.
4. Milyen élmények várnak azokra, akiknek joguk lesz belépni az „új Jeruzsálem”-be, abba a városba, ami az egész világegyetem központja lesz?
– Csodálatos találkozásoknak lehetnek részesei, és egyúttal tanúi a megváltottak.
– A Megváltó öröme és boldogsága teljes lesz, hiszen ekkor már a dicsőség országában láthatja a megaláztatása és kereszthalála árán megmentett embereket.
– A megváltottak öröme is leírhatatlan lesz, amikor Jézus elé mennek, hogy átvegyék Tőle „az igazság koronáját”, a győzelmük és üdvösségük jelképét.
– Az üdvözültek is megláthatják azokat a szenteket, akiket ők vezettek Krisztushoz, akik imáik, fáradozásuk, szeretetük és áldozatuk által tértek Krisztushoz.
– Rendkívüli élmény lesz az is, amikor a különböző korokból megváltottak találkoznak, rendkívüli ismeretségek és barátságok születhetnek így.
– A találkozások közül a legkiemelkedőbb esemény a két Ádám találkozása lesz.
– Az első Ádám, aki vétkezett Teremtője ellen, aki miatt az egész emberi családra rázúdult a bűn áradata és annak minden következménye, ekkor találkozhat a második Ádámmal, aki önmagát áldozta fel érte és helyette.
– „Amikor Ádám megpillantja a durva szögek helyét, akkor Urának nem a keblére borul, hanem alázattal a lábához, és így kiált: ’Méltó, méltó a megöletett Bárány!’.” (NK 575,2.)
5. Az új Jeruzsálembe való belépés után mit fedeznek fel és látnak meg a megváltottak Ádám legnagyobb örömére.
– Már Pál apostol is hivatkozik arra, hogy a Mennyben megláthatta azt a kertet, amit Isten ültetett az első emberpárnak, amit valószínűleg az özönvíz pusztítása elől ragadott ki Isten a Földről, és vitt fel a Mennybe.
–
„elragadtatott a harmadik égig… a
paradicsomba.”
2Kor. 12,2; 4.
– Mivel Isten azt ígérte, hogy mindent újjáteremt és helyreállít, amit a bűn eltorzított és elvett az embertől, ennek jegyében adja vissza Isten az elveszített Édent is az emberi csalásnak.
–
„Ádám
elragadtatással tekint a fákra, amelyekben egykor gyönyörködött. Ártatlan és
boldog korában ő szedte le róluk a gyümölcsöt. Látja a szőlőt, amelyet ő ápolt,
a virágokat, amelyeket egykor oly szívesen gondozott.
Értelme felfogja, hogy valóság az, amit lát; hogy ez a kert tényleg a
helyreállított Éden, amely pompásabb most, mint amikor elvesztette. A Megváltó
az élet fájához vezeti. Szakít pompás gyümölcséből, és Ádámnak nyújtja. Ádám
körülnéz, és az Édenben meglátja üdvözült családjának sok-sok tagját. Csillogó
koronáját Jézus lábához teszi, és keblére borulva átöleli.” (NK 575,4.)
6. A Bárány menyegzőjének vacsoráját megelőzően milyen ünnepélyes eseményre kerül sor a mennyei trón körül?
– Már Jézus is elmondott egy példázatot, amiben azt szemléltette, hogy a mennyei Király egy menyegzőt fog szerezni az ő Fiának. Mt. 22,2.
– János apostol viszont tovább vezet bennünket az eseményekben, és ő már a beteljesedés pillanatát eleveníti fel a Jelenések könyvében.
–
„eljött a Bárány menyegzője… Boldogok azok,
akik a Bárány menyegzőjének vacsorájára hivatalosak.” Jel. 19,7; 9.
– A Jelenések könyvének 4-7. fejezeteiben találjuk leírva, hogy ez ünnepélyes alkalommal hogyan sorakoznak fel Isten trónja körül, és helyezkednek el a megváltottak megszámlálhatatlan serege.
–
„1A trónhoz legközelebb azok állnak, akik
egykor Sátán ügyéért buzgólkodtak, de aztán tűzből kikapott üszökként
mélységes, lelkes odaszentelődéssel követték Megváltójukat.
2Majd azok következnek, akiknek a jelleme hazug és hitetlen környezetben
jutott el a keresztény tökéletességre, akik tisztelték Isten törvényét, amikor
a keresztény világ érvénytelennek mondta; 3és azok az embermilliók, akik a korszakok
hosszú során mártírként szenvedtek hitükért. 4Mögöttük pedig a ’nagy sokaság, amelyet senki meg nem számlálhatott, minden nemzetből és
ágazatból és népből és nyelvből’.” (NK 590,3.)
Jel. 7,9.
– Ebben a hatalmas sokadalomban mindenkit csak egyetlen szándék motivál, hogy kifejezze háláját és dicséretét Isten végtelen szeretetének megtapasztalásáért.
– Ehhez a magasztaláshoz az el nem bukott mennyei lények is bekapcsolódnak, és együtt énekelik magasztaló dicshimnuszukat.
–
„Minden teremtett lény, amely van a mennyben
és a földön… ezt mondja: A királyiszékben ülőnek és a Báránynak áldás és
tisztesség és dicsőség és hatalom örökkön örökké.”
Jel. 5,13.
1. Mivel foglalkoznak a megváltottak az örökkévalóságban, kiemelten az ezer éves időszakot, amit a Mennyben fognak eltölteni, mit tudhatunk az időtöltésükről?
– Mivel ebben az életünkben minden csak „rész szerint van meg bennünk”, így a megismerések lehetősége is, ezért a megváltásban megnyilatkozó isteni szeretet mértékét is csak halványan tudjuk felfogni.
–
„Mert most tükör által homályosan látunk,
akkor pedig színről-színre; most rész
szerint van bennem az ismeret,
akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.”
1Kor. 13,12.
–
„De mikor eljő a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik”,
és ennek kiteljesedése az örökkévalóságban fog beteljesedni. 1Kor. 13,10.
– „Az egész örökkévalóságban Krisztus keresztjét tanulmányozzák a megváltottak és erről énekelnek.” (NK 578,2.)
–
„Annak a küzdelemnek az eredményeként, amelyet
a Megváltó a sötétség hatalmaival vívott, a
megváltottak boldogsága növelni fogja Isten dicsőségét az örökkévalóságon
át.” (NK 579,2.)
2. Miért kell ezer évig a Mennyben lennünk, amikor Isten a Földet akarja otthonul adni nekünk az örökkévalóságban?
– Mert Isten a gonoszokat is szeretné ugyanolyan igazságosan megítélni, mint ahogy tette ezt azokkal, akiknek neve az élet könyvébe fel lett írva.
– A Földön kialakult állapot miatt a megváltottak csak a Mennyben találhatnak szabadulást és megnyugvást a bűn világának befolyásától.
– Mivel pedig a gonosz világ megítélésében az egész Menny illetékes, ez indokolja leginkább, hogy ez az ítélet a Mennyben történjen meg.
– A gonoszoknak viszont ekkor bepecsételt állapotban kell lenniük, vagyis a változás minden lehetősége nélküli állapotban, ezért semmisítette meg őket a hetedik csapás ítélete.
– Így nem fordulhat elő, hogy egyesek a megítéltetésük utáni időben még újabb és újabb bűnöket kövessenek el, ami miatt újra meg kellene ítélni őket.
– Ugyanakkor, Isten a bűn sorsát és történelmi idejét is bepecsételte a hetedik csapás ítéletével és Sátán megkötözésével, ezért már csak a megítéltetésük maradt hátra.
– Ez alatt az idő alatt a Földnek is olyan állapotban kell maradni, amilyenné lett Sátán tevékenysége folytán és miatt, vagyis sivár, kietlen és puszta.
– A gonosz világ megítélése folyamán a rommá lett Föld Isten melletti bizonyságtételként fogja hirdetni azt, hogy Isten miért nem akarta beengedni a bűnt, vagyis a szeretet törvénye nélküli életet az általa teremtett világba.
3. Mivel lehet megindokolni azt, hogy Isten két részletben ítéli meg az emberi családot, egyszer a vizsgálati ítéletben az Isten házához tartozókat, másodszor pedig a gonoszokat az ezer év alatt? 1Pét. 4,17; 2Tim. 4,1.
– Jézusnak a vizsgálati ítélet alkalmával kellett előkészíteni azt is, hogy az el nem bukott mennyei lények teljes jogú tagokként fogadjanak vissza bennünket a szívükben, minden fenntartás nélkül.
– Ezért a megváltásban részesítetteknek át kell esni a mennyei lények előtti megítéltetésen, ahol saját igazságának szentségébe öltözteti őket, és így fogadja testvéreiül őket.
– Aki pedig Jézus testvérévé lett, és a mindenható Isten fiává, azokat a mennyei lények teljes szívük örömével fogadják be a mennyei otthonokba maguk közé.
– Az ezer év alatt megtartott ítéletben pedig Isten igazolni akarja önmagát az egész teremtett világ előtt, hogy miért kénytelen a gonosz, a bűnben megkeményedett szívű teremtményeket megsemmisíteni.
– Amikor a gonosz világ a tűz tavában a végső megsemmisülésben fog részesülni, akkor Isten azt szeretné, hogy ezért egyetlen teremtménye se tekintse Őt egy kegyetlen uralkodónak, hanem csak igazságosan ítélőnek.
– Amikor az ezer éves ítéletben Isten minden bűnös esetében feltárja, hogy mi mindent megtett értük azért, hogy megtérjenek és elforduljanak a bűntől, de elutasították Isten szándékát, akkor beigazolódik, hogy Isten mindent megtett.
– Amikor viszont az ezer év végén a gonoszok feltámadnak, és Sátán vezetésével nyíltan fellázadnak Isten ellen, és az új Jeruzsálem ellen vonulnak, akkor az is nyilvánvalóvá válik, hogy a gonoszok életbentartása állandó veszélyt jelentene a teremtett világ biztonsága és békéje számára.
– Ezért belátják, hogy a szeretet Istenének nincs más választása, minthogy megsemmisítse azokat, akik minden jószándékú erőfeszítés ellenére mégis a bűnhöz ragaszkodnak inkább, mintsem a szeretet örök törvényéhez.