45.  Isten sátora az emberekkel van

Jel. 21. fejezet

 I. A megváltozott körülmények
 II. Az új Jeruzsálem
 III. A mennyei Király örökösei
Tartalomjegyzék Főoldal  

I. A megváltozott körülmények

1. Miután János apostol végignézi Isten igazságszolgáltatásának utolsó eseményeit, tekintetét egy egészen más világ felé fordíthatja. 21,1-2.

2. Az “új ég és új föld” bejelentése nem azt jelenti, hogy a régi teljesen megsemmisül és egy teljesen új Föld áll elő a semmiből Isten szavára.

3. Az újjáteremtésnek bizonyos folyamatával találkozunk ebben a kinyilatkoztatásban.

4. A Föld állapotát bemutató leírásban egy különös megjegyzést találunk: “és a tenger többé nem vala”. 1/a. vers

5. Isten újjáteremtő műve azonban nemcsak tárgyi vonatkozású, hanem a megváltottak életét is érinti.

II. Az új Jeruzsálem

1. Már az ősi Jeruzsálem is arról volt nevezetes, hogy ott volt a templom, ahol Isten jelenléte megnyilatkozott a népnek, amiként a pusztai vándorlás alatt a gyülekezet sátorában.

2. Bár az új Jeruzsálem - mint az Isten országának fővárosa - egy valóságos városként kerül bemutatásra, ugyanakkor viszont jelképes jelentősége is van.

3. János apostol bemutatásából egy csodálatos várost ismerhetünk meg.

4. János apostol arról is beszél, hogy az új Jeruzsálemben nem lesz templom. 22. vers.

5. Ugyanakkor arról is olvashatunk, hogy “a városnak nincs szüksége a Napra, sem a Holdra, hogy világítsanak benne”. 23/a vers

III. A mennyei Király örökösei

1. A megváltottak különleges jutalma lesz az, hogy “az Isten sátora az emberekkel van”. 3. vers.

2. A győzőknek két ígéretet ad Isten: 7. vers

3. Ez az ígéret azt jelenti, hogy a szentek nem idegenekként és szolgákként veszik birtokukba az új Földet, hanem fiakként, örökösökként. Gal. 3,29.

4. Az istenfiúság többet jelent, mint egyszerűen Isten teremtményeinek lenni.

5. Az ígéretet azonban csak a győzőknek adja Isten, akik mindvégig állhatatosak maradnak Mellette.