1. Amikor a hetedik angyal is kitölti Isten haragjának poharát, akkor a
mennyei templomból egy szózat hangzik, amely azt mondja, hogy “Meglett!”.
Ha az előző fejezet utolsó versét figyelembe
vesszük, azt kell megállapítanunk, hogy az Atya Istenen kívül senki sem
tartózkodik a templomban.
Így ez a szózat csak Tőle származhatott.
Ezt erősíti meg az a kijelentés is,
hogy a királyiszéktől jött a szózat.
Ugyanakkor az a hatás, amit ez a szózat támaszt, szintén az Isten személyére
enged következtetni.
2. Ez a szózat valamilyen döntő esemény
beteljesedését hivatott bejelenteni.
A megváltási terv megvalósulásának különböző
fázisaiban találkozunk ilyen és hasonló kijelentéssel.
Jézus a Golgota keresztjén kiáltotta azt, hogy “Elvégeztetett!”Ján.
19,30.
Akkor mondta ezt, amikor földi küldetését befejezte, meghozta az emberi
család megváltásáért az áldozatot.
Hasonló kijelentést hallunk Istentől
akkor, amikor már a megváltás végső beteljesedést nyer, amikor már újjá
teremtette az eget és a földet, és visszaállított mindent. Jel.
21,6/a.
Ugyanilyen vonatkozásban hangzik el a hetedik csapás alkalmával is Istennek
ez a kijelentése.
A megváltási terv ismét eljutott a beteljesedésnek
egy döntő szakaszához.
3. Ez a szózat sok dolog beteljesedését hivatott jelezni.
Beteljesedett, hogy minden ember szabadon dönthetett Isten mellett, vagy
ellen.
Ugyanakkor Sátán mindenki számára világosan
bemutatta, hogy mi lett volna az egész teremtett világból, ha az ő elképzelései
megvalósulhattak volna.
Eközben meglett az is, hogy Isten szeretete és szándékainak tisztasága
mindenki előtt nyilvánvalóvá lett.
Mindenki megértette azt, hogy hová jutna
a teremtett világ, ha nem lenne Isten erkölcsi törvénye örök érvényű és
változhatatlan.
Meglett az is, hogy az összes el nem bukott lények megértették, miért kényszerül
a szeretet Istene arra, hogy a gonoszokat megsemmisítse.
4. Ez az isteni szózat egy nagyon fontos
fordulópontot jelent az emberiség és a bűn történetében.
Az eddigi csapások ugyanis még csak gyötörték az embereket, hogy ilyen
módon felszínre kerüljön a szívük mélyén
levő igazi természetük.
Hiszen ahelyett, hogy a nehézségek megtérésre
vezetnék őket, mindig jobban megkeményednek és mindig jobban káromolják
az Istent.
Most azonban végre teljességre jutott mindaz, ami miatt belekényszerült
Isten ebbe a küzdelembe.
Most már végre megállíthatja a bűn és
a gonoszság áradatát, ami annyi szerencsétlenséget, szenvedést és halált
idézett elő.
Végre kiirhatja a bűnt gyökerével és
ágaival együtt anélkül, hogy a teremtett lényekből ez félelmet váltana
ki Isten iránt.
Ekkor már az egész teremtett világ egyetért Istennel abban, hogy a világegyetem
békéje és biztonsága érdekében meg kell tennie Istennek ezt a lépést.
Isten szava tehát azt jelenti:
A bűn megmutatta igazi arculatát,
Az Isten kegyelmes türelmének mértéke betelt,
Isten döntött, hogy megsemmisíti a bűnt
és mindazokat a teremtményeket, akik a bűnhöz ragaszkodnak.
Ez az Isten trónjától származó szózat
tehát elindítja a bűn teljes megsemmisítésének folyamatát.
Amikor ez a folyamat befejeződik, akkor
újra ezzel a szózattal találkozunk, de akkor már mindent újjáteremtett
Isten, mindent, aminek köze volt a bűnhöz. Jel. 21,5-6.
5. Az Isten trónjától jövő szózat a
megsemmisítő csapások sorozatát indítja el a földön.
A természet elemeit szabályozó törvények
megszűnnek.
A levegőég az elektromos erők és feszültségek
küzdőterévé válik.
A föld mélyében nyugvó energiák is feltörnek, félelmetes földindulás kíséretében.
Hatására hegyek és szigetek tűnnek el
nyomtalanul.
Eközben soha nem látott jégeső pusztít
el mindent a földön.
1. Miként már korábban említettem, a
hatodik csapás ideje alatt összegyűjtetnek a népek és királyaik,
a
küzdelem azonban a hetedik csapás ideje alatt lesz.
Ez a küzdelem több területen is ki fog bontakozni.
Egyfajta látszategységtől vezettetve
vonulnak fel a nemzetek valamilyen cél érdekében.
Ez az egység a célnál megszűnik és darabjaira
hullik, amivel igazolódik az, hogy mindenkit valamilyen egyéni cél
vezetett arra a helyre.
Ezért szegezi nekik Isten a kérdést Ezékiel próféta által:
“Nemde te zsákmányt vetni jöttél?
Nemde prédát prédálni gyűjtötted egybe sokaságodat? Hogy elvégy aranyat
és ezüstöt, magadhoz végy jószágot és gazdagságot, hogy nagy zsákmányt
vess”. Ezék. 38,13.
Ez a felbomlott egység átcsap a legkegyetlenebb ellenségeskedésbe.
“Egyiknek fegyvere a másik ellen lészen”.
Ezék. 38,21/b.
Ennek az öldöklő állapotnak Isten
ítéletei vetnek véget. Ezék. 38,22-23.
2. Ezt az eseményt mutatja be János
apostol korábban úgy, mint egy aratást, amikor a föld szőlőinek fürtjeit
az Isten haragjának borsajtójába gyűjtik össze. Jel. 14,18-20.
Ezt az aratást illetve ezt az összegyűjtést
Jóel próféta azonosítja a Josafát völgyében vagyis a Meggidó hegy előtt
történő eseményekkel.
Egyrészt elmondja, hogy az összes hadakozni
akaró népek ide gyűlnek, gyűjtetnek egybe. Jóel 3,9-12/a.
Másrészt pedig azt mondja el, hogy ezen a helyen és alkalommal ítélkezik
fölöttük Isten. Jóel 3,12/b. 14.
Ezt az ítélkezést aratásnak mondja, illetve a borsajtó megtaposásához hasonlítja,
mint János apostol is. Jóel 3,13. - Jel. 14,18-20.
3. A hatodik csapás azonban egy másik fajta küzdelemre is felsorakoztatja
az embereket.
Ez a küzdelem a gonoszság erőinek harca
lesz Isten választott népe ellen.
Sátán több oldalról is indít támadást
a szentek ellen egyidőben.
Egyrészt szeretné őket fizikailag megsemmisíteni,
vagyis megölni,
Másrészt viszont lelkileg szeretné megtörni
őket, rákényszeríten az Isten elleni döntésre.
4. A lelki küzdelemnek ezt a részét Jákób küzdelmének éjszakájához hasonlítja
a Biblia. Jer. 30,6-7.
Ahogyan a Sátán Ézsaut befolyásolta, hogy Jákób ellen vonuljon, akképpen
fogja az istenteleneket felindítani, hogy a nyomorúság idején megöljék
a szenteket.
Ahogyan Jákobot vádolta korábbi élete
miatt, úgy fog Isten népe ellen ebben az időben is vádat emelni.
Sátán azon fáradozik, hogy rájuk erőszakolja
bűnösségük tudatát, hogy így elcsüggessze őket, és Istenbe vetett hitük
ellenállását megtörje.
Ha a múltra tekintenek, akkor reményük
csökken, mert egész életükben találnak valamit, ami méltatlanná teszi őket
Isten előtt.
De ahogyan Jákób bele tudott kapaszkodni
Isten ígéreteibe, akképpen Isten gyermekei is csak ilyen módon tudnak győzni
a kétségbeejtő körülmények között és a kilátástalan jövőt illetően.
Hitük nem ingadozik azért, mert imájuk pillanatnyilag nem hallgattatik
meg.
Azon aggodalom, melyet ők szenvednek,
nem az igazságért való üldözéstől való félelem, hanem attól félnek, hogy
nem minden bűnt bántak meg és valamely hiba miatt, ami még bennük van,
nem tapasztalhatják Isten megtartó kegyelmét. (lásd: Nagy Küzd. 551,1.)
Erre a küzdelemre most kell felkészülni azáltal, hogy megismerjük Istent,
miközben ígéreteit kipróbáljuk.
5. Mivel ilyen módon nem tud győzni
Sátán a szentek ellen, ezért dönt úgy, hogy akkor elpusztítja őket.
Ekkor születik meg az a rendelet, amelyről
a Jelenések 13. fejezetében olvashatunk.
“Mindazok, akik nem imádják a fenevad képét, megölessenek.”
Jel.
13,15.
Amikor azonban végre akarják hajtani ezt a gonosz szándékukat, akkor váratlanul
közbelép Isten.
Isten megengedi a gonosz erőknek,
hogy terveiket látszólag siker koronázza, s már készülnek Isten népének
kiirtására.
Megengedi azért, hogy a kereszténységet és az Isten nevét takaróként használó
tömeg mutassa ki igazi arcát és természetét.
Amikor a halálos ítélet végrehajtására
kijelölt idő elérkezik, a gonoszok diadalkiáltások között mennek szét,
hogy a szenteket megsemmisítsék.
Ekkor azonban felhangzik Isten szava, amely azt mondja:“Meglett!”
Ez az isteni szó váratlan fordulatot ad az eseménynek.
1. Istennek ez a váratlan közbelépése
először is elszabadítja a föld elemi erőit.
A természetet szabályozó törvények megszűnnek
létezni, teljesen természetellenes dolgok történnek.
A haragos emberek hirtelen feltartóztatnak,
gyilkoló dühüknek tárgyait elfelejtik és borzalmas sejtelmekkel tekintenek
a jövő felé.
Ekkor bomlik fel az a szövetség, amelyet a három tisztátlan lélek munkálkodása
hozott létre.
A nagy város, a nagy Babilon újra darabjaira hullik szét.
“A pogányok városai elesének.” 19/a. vers.
Vagyis a földi politikai erők is elvesztik
erejüket az egység hiánya miatt és céljukat már nem tudják megvalósítani,
amiért korábban szövetkeztek.
2. Istennek erről a váratlan közbelépéséről
már Dániel próféta is megemlékezik.
Jézus Krisztus, a menny fejedelme ekkor
Mihályként lép a küzdőtérre.
Ez a név Jézus Krisztus neve, a Sátánnal folytatott küzdelemben.
Ez a név egy kérdés és egy állítás is,
és ebből adódóan egy kihívás a gonoszság erőivel szemben.
"MICAEL" = "Aki olyan, mint Isten" -
illetve "Ki olyan, mint Isten?"
Ebben a küzdelemben Ő a gonoszság erőivel
szemben az Isten fiaiért áll ki, az ő védelmükben.
Mihály szabadítása csak azok számára biztosított, akiknek a neve az élet
könyvében az ítélet után is bent maradt.
3. Az a meghatározás, hogy Mihály “felkél”,
arra akarja irányítani figyelmünket, hogy Jézus Krisztus szolgálatában
egy döntő változás történik.
Ha valaki felkel a helyéről,
az azt jelenti, hogy abba hagyta azt a ténykedését, amit eddig végzett.
Jézus Krisztus mennyei szolgálatának utolsó feladata a vizsgálati ítélet,
vagyis az Isten házának a megítélése.
Mihály szabadítása csak azok számára biztosított, akiknek a neve az élet
könyvében az ítélet után is benn maradt.
Ez a meghatározás tehát azt jelenti, hogy befejezte a közbenjárás munkáját
és felkel, hogy megkezdje uralkodását, mint királyok Királya és uraknak
Ura.
4. Isten népe különböző helyekről és
helyzetekből szabadul meg.
A feltámadottak megszabadulnak a halál fogságából, vagyis a föld porából.
Az élők is különböző módon élik át a
szabadulás élményét.
Az ellenség halálos üldözéséből.
Rejtekhelyekről, kegyetlen börtönökből.
A lelki küzdelem rettenetes élményéből.
A “Jákób éjszakájának” küzdelméből.
Az átváltozás pillanatában pedig mindenki,
aki megváltásban részesül, megszabadul a bűn okozta romlandóságból.
“Mert szükséges, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára”.
I.Kor. 15,53/a.
“Elváltoztatja a mi nyomorúságos
testünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez.”Fil.
3,21.
5. Isten gyermekeinek a halálból való megszabadulása két részletben történik.
Amikor Jézus az ég felhőiben megjelenik
gyermekeiért, akkor a minden korszakból való összes igazak feltámadnak
egyszerre. I.Thess. 4,16. Jel. 20,6.
Jézus visszajövetelét megelőzően a nyomorúság
ideje alatt azonban lesz egy olyan feltámadás is, amikor egy részleges
és vegyes feltámadás lesz. Dán. 12,2.
Így válik lehetségessé, hogy Jézus dicsőséges
visszajövetelét megláthassák azok is, akik átszegezték őt. Jel.
1,7.
Jézus is megígérte ezt azoknak, akik
halálának közvetlen előkészítői és végrehajtói voltak. Máté 26,64.
6. Jézus csak azok számára hoz szabadulást, akiknek a neve
az élet könyvében az ítélet után is benn maradt.
Nagyon sok ember fog akkor csalódni
abban, ahogy Isten az ő vallásos életét megítéli. Máté 7,21-23.
Ma még mindenki megvizsgálhatja életét és megteheti azt a lépést, ami által
a jó oldalra kerülhet. Zsolt. 139,23-24.