1. A három angyal üzenete után mindjárt
Jézus visszajövetele kerül bemutatásra, ahogy a fehér felhőn megjelenik.
Ez a sorrendiség arra utal, hogy a hármas angyali üzenet Isten utolsó figyelmeztetése
a világhoz.
Jézusnak a fehér felhőn való megjelenése
a második dicsőséges visszajövetelekor fog megtörténni.
Máté
24,30.
2. János apostol ember Fiaként látja az aratás Urát megjelenni.
Krisztus emberi formában tér vissza a földre, mert mindörökre az emberi
család tagja lett.
“Krisztusban szorosabban egyesülünk
Istennel, mintha sohasem buktunk volna el. Az Üdvözítő, azáltal, hogy természetünket
felvette, soha el nem szakítható kötelékekkel kötötte magát az emberiséghez.
Az örökkévalóság korszakaira egybeforrt velünk. 'Mert úgy szerette Isten
a világot, hogy az egyszülött Fiát adta'. Nemcsak azért adta, hogy bűneinket
hordozza, és áldozat gyanánt meghaljon, hanem Isten teljesen az
elbukott emberiségnek adta Krisztust. Azzal biztosított bennünket változhatatlan
békeszándékáról, hogy egyszülött Fia az emberi család tagjává lett és mindörökre
megtartja emberi mivoltát”. (Jéz.Élete: 17,1.)
Első adventje alkalmával Kajafásnak
is azt ígérte, hogy ember Fiaként láthatja meg Őt az égnek felhőiben.
Máté
26,64.
3. Jézus Krisztus második dicsőséges
megjelenése éles ellentétben áll az első advent körülményeivel.
“Fején aranykorona van”
Ez egyrészt arra utal, hogy most már nem egy szegény ácsmester fiaként
jön vissza, hanem uralkodóként, királyként.
Ugyanakkor a korona a győzelem szimbóluma
is.
A Sátánnal szemben kialakult küzdelem
miatt csak a győzelme tette jogosulttá a korona viselésére.
“Kezében éles sarló van”
Jézus itt úgy van bemutatva, mint arató, aki azért jelent meg, hogy elvégezze
az aratást.
Mint arató különválasztja:
a búzát a konkolytól,
a búzát a polyvától.
A sarló az elválasztás eszköze, vagyis egy ítélet-végrehajtás eszköze.
Ezt erősíti meg Jeremiás próféta. Jer.
8,20.
A sarlóval minden növényt levágnak és fajtája szerint osztályoznak.
Így lesz ez Jézus visszajövetelekor is. Máté 25,31-32.
1. Földönjártakor egy példázatot mondott el Jézus az aratásról. Máté 13,38-39.
“ A szántóföld pedig a világ”.
“A jó mag az Isten országának fiai”.
“A konkoly pedig a gonosznak fiai”.
“Az aratás pedig a világ vége”.
“Az aratók pedig az angyalok”.
2. Az érett gabona learatása az igazak
összegyűjtésére utaló jelkép, amelyet az angyalok fognak elvégezni. Máté
24,31.
Ezt az eseményt az összes igazak általános
feltámadása fogja megelőzni. I.Thess. 4,16.
Az igazak azonban egy csodálatos változáson mennek át a feltámadás alkalmával.
I.Kor. 15,53.
A romlandó test romolhatatlanságot ölt magára.
A halandó test halhatatlanságot ölt magára.
Annak ígéreteként, hogy halál többé nem lesz. Jel. 21,4.
“Aki elváltoztatja a mi nyomorúságos
testünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez.”Fil.
3,21.
3. A jelképes gabonát, vagyis az igazakat, egy különleges esemény által
készíti fel Isten az aratásra. Jóel. 2,23-24. v.ö: 2,28-29.
A Biblia országaiban két esős időszak
volt.
A korai eső a vetés idején esett és
a csírázást és növekedést segítette elő.
A késői eső pedig az aratás előtt hullott,
és a termés beérését volt hivatott elősegíteni.
“Az Úr a természetnek ezeket a jelenségeit
használja fel, hogy a Szentlélek munkáját szemléltesse. Először harmat
és eső száll, hogy a mag kicsírázzék, majd pedig beérik a termés. Így adja
Isten a Szentlelkét, hogy a lelki növekedés folyamatát munkálja fokról-fokra.”
(Biz.Tét.Préd. rész. 501,1. “Imádkozzatok a késői esőért” cím alatt)
“A föld termését beérlelő késői eső
azt a kegyelmet szemléltei, mely felkészíti az egyházat az ember Fiának
eljövetelére.” (u.o. 2. bekezdés)
4. Az igazak aratásának több fázisával ismerkedhetünk meg a Bibliában.
Az első fázisban bennünket is fel akar
használni Isten.
Ez az aratás nem más, mint az evangélium
hirdetésére megtért emberek begyűjtése.
Erről az aratásról beszélve mondta Jézus:
Máté 9,37-38.
“Az aratnivaló sok, de a munkás kevés.”
“Kérjétek azért az aratás Urát, hogy
küldjön munkásokat az Ő aratásába.”
Máshol pedig ugyanerről az aratásról
még azt is mondja: Ján. 4,37-38.
“Más a vető, más az arató.”
“Én annak az aratására küldelek benneteket, amit nem ti munkáltatok.”
Az aratásnak ez a fajtája egy folyamatos munkája kell hogy legyen Isten
népének.
5. Az aratás második fázisa pedig a
kegyelemidő lezárása előtti időben fog történni.
Erről az eseményről úgy szoktunk
beszélni, mint a nagy aratás.
Erről az aratásról Jézus azt mondta:
“Mihelyt pedig a gabona arra való, azonnal sarlót ereszt reá, mert az
aratás elérkezett.”Márk. 4,29.
Ebben az aratásban valósítja meg Jézus
azt, amiről a jó Pásztor példázatában beszélt. Ján. 10,16.
Ez az aratás a “késői eső” kiárasztása
és a kegyelemidő lezárása közötti időben történik.
Ebben az aratásban szintén bennünket akar felhasználni eszközként Jézus.
6. Az igazak aratásának harmadik fázisa pedig Jézus visszajövetelekor fog
megtörténni.
Ebben az aratásban már nem az embereket, hanem a mennyei angyalokat használja
eszközként Jézus.
Munkájuk abban áll, hogy a föld minden
tájáról Jézushoz vezetik az összes igazakat, Aki eközben fenn a levegőben
gyűjti össze őket.
7. A 15. versben egy újabb angyallal ismerkedhetünk meg, akivel kapcsolatban
több kérdés is felmerül.
Ki ez az angyal? - Jelképes, vagy valóságos?
Hol van a templom, ahonnan jön?
8. Az a tény, hogy a 17. versben külön hangsúlyt
kap az a meghatározás, miszerint a következő angyal a “mennyben való templomból”
jön ki, azt akarja jelezni, hogy a 15. vers temploma nem a mennyben lévő
templom.
Ebben az időben a földön már nincs olyan
templom, ami az istenimádat központja lenne.
Ebből adódóan tehát csak jelképesen
lehet érteni a templom szót.
A “templom”szó jelképes alkalmazása a Bibliában két esetre
érvényes.
A hívő ember személy szerint lehet az
Isten temploma. I.Kor. 3,16-17.
Isten népe egyetemesen is lehet az Isten temploma. I.Pét. 2,5. Jer.
7,4. Ezék. 9,6.
Ezek a meghatározások az Isten jelenlétének függvényei.
Ebből viszont arra lehet következtetni,
hogy ez az angyal is jelképes, miként az előző három is.
Isten földi követeit jelképezi, vagyis
Isten hűséges gyermekeit.
Egy példázat által már Jézus is utalt
arra, hogy az övéi ebben az időben Hozzá kiáltanak szabadításért.
Luk.
18,7-8.
9. Ez a próféciai szakasz egy nagyon
fontos kijelentést tesz arra vonatkozóan, hogy mitől függ Jézus Krisztus
dicsőséges visszajövetele.
“...mert a földnek aratnivalója megszáradt.”
Ez a kijelentés két dolgot is jelez felénk:
Az a tény, hogy az aratnivaló megszáradt,
arra utal, hogy a késői eső kiárasztása után még bizonyos időnek kell eltelnie,
hogy megszáradhasson az aratnivaló.
A gabona életében egy természetes folyamat
a megszáradás.
Akkor következik be, amikor beérett az aratásra.
Jelképesen ez azt fejezi ki, hogy úgy a jó magnak, mint a konkolynak éretté
kell lenni a saját sorsára akkor, amikor
megjelenik Jézus az ég felhőiben.
Jézus tehát nemcsak az igazak begyűjtésére
jön vissza, hanem egy általános aratásra.
“Bocsátá azért ...az Ő sarlóját
a földre; és learattaték a föld.” 16. vers