1. Ebben a szakaszban arról kapunk kinyilatkoztatást, hogy mi az igazi
szándéka a fenevadnak és ezt a szándékát miként fogja megvalósítani.
“Akik nem imádják a fenevad képét, megölessenek.” 15/b.
Az egész emberiség egy határozott állásfoglalásra lesz kényszerítve.
Ezt az állásfoglalást nem lehet okosan
és ügyesen kikerülni, mivel ellenőrzési pontjai lesznek.
2. Ez a hatalom minden egyes imádójára egy bélyeget tesz, vagy pedig a
nevét, illetve nevének számát írja rá .
Ez a megjelölés az emberek elkötelezettségét jelenti a fenevad imádása
mellett.
Akik viszont nem hajlandók ezt a bélyeget magukra venni, azok is hordoznak
magukon egy másik hatalmasságtól származó jelet.
János apostol beszámol arról, hogy milyen körülmények között lesznek ezek
az emberek megjelölve. Jel. 7,1-4.
Majd ugyanezeket az embereket később
már a Sion hegyén látja állni a Bárány társaságában. Jel. 14,1.
3. Az Isten iránti hódolat jelének több jelentése is van részünkre. v.ö:
Jel. 7,2-3. - 14,1/b.
A régi időben a név az egyes ember személyiségét
és természetét is képviselte.
Az Isten neve az Isten jellemét fejezi ki. II.Móz. 34,5-6.
Akiken az Isten neve látható, azok Isten
jellemét tükrözik vissza, vagyis a Teremtőjük képmása lesz látható rajtuk.
Isten neve azt is jelenti rajtuk, hogy
az Ő tulajdonaivá lettek és Isten ezáltal jelzi a tulajdonjogot
felettük.
Magáévá fogadta őket, a nagy család
tagjaivá.
Az Istenhez tartozás kifejezésére Isten
egy külső jelet is adott népe számára, egy örökkévaló pecsétet, ami a föld
történelmének utolsó nagy küzdelmében igen fontos szerepet kap.
Ez a pecsét az Isten örökérvényű törvényének
a 4. parancsolatába foglaltatik bele. Ezék. 20,20. II.Móz. 31,17.
Az Isten népével kötött szövetség feltételei között egyedül a 4. parancsolat
hordozza magában azokat a szükséges tényeket, ami egy pecsétben megtalálható
kell hogy legyen:
A törvényadó neve
- Az Úr (Jehova)
A törvényadó címe, hatalmi jogköre
-
A te Istened
A törvényadáshoz való jog alapja
- Ő a teremtő
Isten
4. Ugyanilyen módon a fenevad iránti hódolat jelének is többirányú jelentése
van.
A fenevad neve is magában hordozza az
ő jellemét és természetét.
Vadállat, fenevad - Isten ilyennek látja.
Ebből adódóan azok, akik a fenevad nevét
veszik magukra, azok azt a természetet veszik magukra, ami a fenevadat
jellemzi.
Isten elleni lázadás,
Káromolja az Istent,
Üldözi az Isten szentjeit.
A fenevad nevének felvétele a hovatartozásukat is meghatározza.
Nevének felvétele által az Isten ellen lázadó, gonosz világ családjába
lép be valaki.
Ennek a névnek a felvételével a fenevad
és az ő szándéka mellett kötelezi el magát mindenki.
Ez a név a fenevad tulajdonjogát is érvényesíti azok felett, akik magukra
veszik.
A fenevad pecsétje pedig az ő hatalmának
a jele.
Annak a hatalomnak a jele ez, mely szerint azt gondolja magáról, hogy neki
joga van beülni az Isten templomába és Isten gyanánt mutogatni magát.
Ennek a magának tulajdonított hatalomnak a bizonyítására változtatta meg
Isten örökérvényű törvényének 4. parancsolatában
a szombatot vasárnapra
Aki tehát a vasárnap megszentelését,
mint az ő hatalmának ezt a pecsétjét elfogadja és magára veszi, az Isten
fölé emeli őt ezáltal.
5. A fenevad igyekezete arra irányul, hogy az emberek “jobb kezére vagy
homlokára” bélyeget tegyen. 16/b.
Elkötelezni akarja az embereket.
Ez a meghatározás a fenevad előtt hódolók
két osztályát határozza meg.
A homlok ebben az esetben
az értelem, a meggyőződés, a szabad akaratú döntés jelképe.
Aki homlokára veszi fel a fenevad pecsétjét,
az önként és meggyőződéséből fakadó döntése alapján imádja a fenevadat.
A jobb kéz pedig a tevékenységnek, a cselekedeteknek a szimbóluma.
Akik csak jobb kezükre veszik fel a fenevad bélyegét:
Azok nem meggyőződésből foglalnak állást
a fenevad mellett,
Azok nem szabad akaratból veszik magukra ezt a bélyeget,
Ezek az emberek csak a kényszerítés hatása alatt cselekszik azt, amit a
fenevad parancsol.
6. A fenevad bélyegének rendeltetése az, hogy
a gazdasági élet területén lehetetlenné tegye a megélhetést azok számára,
akik nem hajlandók a fenevad előtt meghódolni, és őt imádni. 17. vers
Isten azonban már régtől fogva biztosítja
az övéit az ilyen fenyegetésekkel szemben. Ésai. 33,15-16.
1. János apostol látomása szerint a
fenevadnak is van egy azonosító jele, ez pedig az ő “nevének
száma”.
Bár ezt a jelet ő maga választotta,
ennek ellenére az mégis meghatározza a hovatartozását és kifejezi
a természetét is.
Hogy ezt a jelet a fenevad önként választotta,
az abból is kitűnik, hogy ő maga ajánlja azt másoknak is, az iránta való
hűség és hódolat jeleként. 17/b. vers
2. Ez a jel a fenevad nevében található szám; -
éspedig a 666, - a fenevad nevének száma ez.
Ez a szám János apostol szerint “emberi szám”,
tehát megszámolható, hozzáférhetően ellenőrizhető, nem jelképes. 18.
vers
Az apostol kimondottan fel is szólít
arra, hogy számláljuk meg és ellenőrizzük ezt a számot.
3. A fenevadat már korábban azonosíthattuk
a Katolikus Egyház fejével, a pápával, most tehát itt a nagy lehetőség,
hogy ellenőrizzük ezt az azonosítást.
A számot tehát a fenevad, azaz a pápa nevében kell keresnünk.
Lényeges figyelembevenni azt, hogy a katolikus egyház hivatalos nyelve
a latin.
A latin nyelv használatában az egyes
betűknek számértéke is van, mivel betűjelekkel írták le a számok mennyiségi
értékét is.
A fenevad jelét tehát egy olyan névben kell keresnünk, amit
a pápa önként választott magának, viszont a névben előforduló számegységet
is kifejező betűk együttes összege 666 kell legyen.
A pápa nevei közül kettő ilyet szeretnék
bemutatni.
“VICARIVS FILII DEI”
= Isten Fiának helytartója
“LATINVS REX SACERDOS” = Latin királyi
pap
V
5
L
50
I
1
A
C
100
T
A
I
1
R
N
I
1
V
5
V
5
S
S
R
F
E
I
1
X
10
L
50
I
1
S
I
1
A
C
100
D
500
E
E
R
I
1
D
500
O
S
Össz:
666
Össz:
666
4. Mivel a Bibliában és különösen a próféciákban a számoknak jelképes mondanivalójuk
van, így a fenevad számával kapcsolatban is ez a helyzet.
A három 6-os szám egymás mellé írása egy nagyon érdekes dologra mutat rá.
Előbb azonban bizonyos alapvető tényeket
ki kell emelni a bibliai próféciák számszimbolikájából.
A hetes szám a tökéletesség és a teljesség száma.
A hármas pedig a Szentháromság Istenre mutató száma.
A hetes szám háromszori egymás mellé írásával a Szentháromság Isten tökéletességét
és teljes egységét fejezhetnénk ki.
Az előbbiekkel ellentétben a fenevad
számában a hatos számot találjuk egymás mellé állítva háromszor.
Ezzel egyrészt utánozni akarja az Istenség hármasságát
.Sátán mindig Isten szeretett volna lenni. v.ö: Ésai. 14,13-14. - II.Thess.
2,4.
Ez a szándéka azonban csak részben sikerült.
Sátán ugyan létre tudta hozni földi
eszközeinek hármas szövetségét, ez az egység azonban egy bizonyos időben
szétbomlik. Jel. 16,13-14. - 19/a.
Isten tökéletességére nem tud eljutni és ezt fejezi ki a hetes számhoz
közel álló hatos szám.
Egy teremtmény az Istentől kapott képességek
által megközelítheti az istenit bizonyos dolgokban, de ha saját maga felmagasztalására
fordítja ezeket a képességeket, akkor a legélesebb ellentétévé válik
az Istennek.
Így lett a 666-os szám a legteljesebb
gonoszság és az Isten ellen lázadó gonosz erők hármas szövetségének jelképévé
a prófécia jelképnyelvezetében.
5. A fenevad imádói között lesznek olyanok,
akik az ő nevének számát is magukra veszik. 17/b. vers
Ezek az emberek teljesen azonosultak a gonoszságban Sátánnal.
A jelképnek ez a része azt akarja kifejezni,
hogy ezek az emberek a fenevad jellemét és természetét kifejező számmal,
annak a természetét és jellemét vették teljesen magukra.