8. a huszonegyedik század legnagyobb veszélye

II. Móz. 20,14.

I. A paráznaság szó jelentéséről II. A paráznaság Jézus megítélésében III. Néhány kritikus terület
IV. A házasságkötés paráznasága V. A lelki paráznaságról  

I. A paráznaság szó jelentéséről

1. Amit ezzel a parancsolattal akar szabályozni Isten az életünkben, azzal nagyon keveset foglalkozunk közösségi szinten.

2. Az embereket iszonyú befolyás éri az erkölcstelenség területén, a tömegtájékoztatási eszközök rendkívüli szerepet játszanak az emberek megrontásában.

3. Az emberek egyéni véleménye nagyon megoszlik annak megítélésében, hogy mit nevezhetünk erkölcstelenségnek, vagyis paráznaságnak.

4. Amikor a Biblia azt mondja, hogy “Ne paráználkodjál!”, akkor a pontosabb fordítás szerint azt is mondja, hogy “Ne törj házasságot!”.

5. Isten csodálatosan szépnek teremtette meg a férfi és a nő egyesülésében megvalósuló házasságot, amit viszont lehet rosszul is alkalmazni és gyakorolni.

6. A nemi vágyak éppúgy Isten ajándékai bennünk, mint az, hogy élvezettel tudunk elfogyasztani egy finom őszibarackot vagy éppen egy tányér töltött káposztát.

7. Az önuralom az ember jellemének az egyik nagyon értékes része.

II. A paráznaság Jézus megítélésében

1. Jézus a paráznaság bűnével kapcsolatban egy egészen új megvilágítást adott a hegyi beszédében.

2. Miért fontos megérteni ezt a jézusi tanításban kiemelt különbséget?

3. Mivel a házasság szövetségkötését a szívükkel írják meg az emberek, ezért a szív hűtlenségével ez az írás mindjobban elhalványul.

III. Néhány kritikus terület

1. Az időkeretem nem teszi lehetővé, hogy a paráznaság minden területével foglalkozzam, ezért most csak néhány kritikus területet szeretnék közülük kiemelni.

2. A paráznaságnak van egy rejtett, titokban gyakorolt, de nagyon sok embert érintő változata is, ez pedig az önkielégítés.

3. Az átöröklés törvényszerűsége miatt némelyik gyerek fokozottabban érzékeny a nemi izgalmakra, az évek előrehaladásával azonban ez az izgató vágy már a gondolkodását is befolyásolja és magával ragadja.

4. Isten határozottan kér bennünket: “Szeretteim, kérlek titeket... tartóztassátok meg magatokat a testi kívánságoktól, amelyek a lélek ellen vitézkednek” I. Pét. 2,11.

5. A másik, legalább ennyire veszélyes paráznaság az úgynevezett “petting”, azt nevezik így, amikor a férfi és a nő nem megy tovább, csak simogatja egymás testét.

6. A Biblia megítélése szerint viszont a petting is ugyanolyan paráznaságnak minősül, mint minden olyan szexuális cselekmény, amit a házasság keretein kívül követnek el.

7. Nagyon gyakran felvetődő kérdés fiatal párok között az, hogy meddig lehet elmenni, mi az, amit még megengedhetnek maguknak?

8. A világban már általánosan elterjedt szokássá lett, hogy a házasulandó felek kipróbálják a szexuális együttlétet is, mielőtt házasságra lépnének egymással.

9. Vajon lehet-e csupán egy próbának tekinteni a szexuális együttlétet?

10. A szexuális próba bűn Isten szemében, ugyanakkor az egymás iránti őszinte szeretet tagadását jelenti kimondatlanul is.

11. Van egy bűvös szó, ami megbabonázza az emberek gondolkodását és cselekedeteit ezen a területen: ez a szó a “korszellem”.

IV. A házasságkötés paráznasága

1. Még azok az emberek is követhetnek el paráznaságot, akik pedig az Isten színe előtt kötötték meg a házasságukat.

2. Jézus nagyon határozott állást foglal el ebben a kérdésben: “Amit azért az Isten egybe szerkesztett, ember el ne válassza”. Mt. 19,6/b.

3. A Bibliai elvek szerint azonban csak egyetlen olyan eset lehetséges, amikor Isten jóváhagyásával el lehet válni a házastársaknak, és újbóli házasságot lehet kötni.

4. Akinek nincs bibliai oka az elválásra, de nem tud tovább együtt élni a házastársával, mert annyira megromlott a kapcsolatuk, azoknak Pál apostol nagyon világos útba igazítást ad ebben a kérdésben.

V. A lelki paráznaságról

1. A Biblia a paráznaság szót nemcsak a férfi és nő kapcsolatára vonatkoztatva használja, hanem esetenként az embernek az Istennel való kapcsolatára is, csak ezt lelki paráznaságnak nevezi.

2. A lelki házasságtörés Istennel is pontosan úgy kezdődik, mint a testi paráznaság vonatkozásában, megjelenik a színen egy harmadik fél, és az előző kettő közé odaáll, és elválasztja őket egymástól.

3. Tanuljuk meg azt a leckét, hogy sohasem Istenről elfeledkezve szeressük embertársainkat és egyéb dolgainkat.