|
Az örökkévaló evangélium
- 1.
Isten országának ez az evangéliuma
Letöltés
-
Mit tudunk
mondani arról, amit a Biblia evangélumnak nevez, valójában mit jelent ez a szó, hogy evangélium?
-
Jézus a nagy prófétikus beszédében mondja el, mielőtt az Ő dicsőséges visszajövetele beteljesedhetne, és a bűn
világának történelme lezárulna, előtte “az Isten országának ez az evangéliuma hirdettetik majd az egész
világon, bizonyságul minden népeknek; és akkor jön el a vég”. Máté 24,14.
-
sten ugyanis a történelem minden korszakában küldött üzenetet az embereknek, - olyan
üzenetet, amire éppen akkor szükségük volt.
-
Ezt az Istentől származó üzenetet evangéliumnak nevezi a Biblia, vagyis jóhírnek, örömhírnek.
-
Isten mindig az örökkévaló evangélium üzenetében mondta el mindazt, hogy Ő miként tud segíteni nekünk, akik a bűn
világának a körülményei között élünk, és azt is, hogy milyen megoldást tud felkínálni részünkre.
-
Mire
kell emlékeztessen bennünket azoknak a prófétikus kinyilatkoztatásoknak a
beteljesedése, amiket egyre többször felfedezünk a körülöttünk zajló eseményekben?
-
Ezeket az eseményeket Jézus a végidő előrejelzéseként nyilatkoztatta ki előttünk Máté
evangéliumának 24. fejezetében.
-
Jézus viszont azt is mondta, hogy a bűn világának végét jelentő dicsőséges visszajövetele csak akkor következhet
be, csak “akkor jön el a vég”, ha már mindenkinek hirdetve lett az örökkévaló evangélium, “bizonyságul”.
-
Ezt az evangéliumot azért kell minden embernek megismerni, mert Isten az üdvösség elnyerésének egyetlen
lehetőségét ajánlja fel benne.
-
A választás lehetőségét szeretné felkínálni minden embereknek, hogy az evangélium megismerése után mindenki
meghozhassa a saját személyes döntését.
-
Mi a célja az
evangélium hirdetésének, mit akar Isten feltétlenül elmondani az embereknek, még mielőtt lezárná a bűn világának
történelmét?
-
Mivel az emberi család a bűneset miatt elveszítette a bensőséges kapcsolatát Istennel, ezért Isten az evangélum
üzenetében mondja el a helyreállítás módjának egyetlen lehetőségét.
-
A végidő evangéliuma, a Jelenések könyvében található hármas angyali üzenetében ezt akarja elmondani.
Jel. 14,7-13.
-
Ebből mindenekelőtt azt kell megértenünk, hogy miközben Isten mindent megtesz értünk, addig nekünk is meg kell
tennünk azt, amit Isten nem tehet meg helyettünk.
-
Vagyis “féljétek az Istent, és Néki adjatok dicsőséget… és imádjátok azt,
aki teremtette a mennyet, és a földet, a tengert és a vizek forrásait”. - Az Istennel való kapcsolatunkban
ez a mi részünk. Jel. 14,7.
-
Mivel a Biblia szerint “test és vér nem örökölheti Istennek országát”, ezért, ha szeretnénk üdvösségben
részesülni, akkor szükségünk van egy olyan átváltozásra, amely alkalmassá tesz bennünket az örökkévaló életre.
-
Amikor Jézus
elmondta az evangélium hirdetésével kapcsolatos kijelentését, akkor milyen üzenet és kinyilatkoztatás keretében
tette ezt, és mit jelent, mire utal ez az összekapcsolás? Mt. 24,14.
-
Jézus a kijelentésének hátterén két gondolatot szeretne a figyelem középpontjába állítani, - a
“végidő” és az “örökkévaló evangélium” - , ez a két gondolat elválaszthatatlan egymástól, mivel a
Jézustól kapott prófétikus kinyilatkoztatás kapcsolja össze őket.
-
Ez azt jelenti, hogy a következő téma-sorozatban nekünk is úgy kell foglalkozni az örökkévaló evangélium
üzenetével, hogy az mindig a végidőről adott isteni kinyilatkoztatásokkal legyen összekapcsolva.
-
Jézus kijelentésének hátterén azonban már sokakban fogalmazódott meg az a kérdés, vajon mikor fog ez bekövetkezni,
- hogyan lehet az egész világon hirdetni az evangéliumot, - és mire utal Jézusnak az a kijelentése, hogy
“ez az evangélium”?
-
Ezeknek a gondolatoknak és kérdéseknek a jegyében kell elindulnunk, és megvizsgálnunk
mindazt, ami segíthet megérteni Jézus kijelentésének ezt a végidőre mutató jelét.
-
A Máté
evangéliumában adott jézusi kinyilatkoztatás milyen hátteret mutat be az evangélium hirdetésével kapcsolatban,
milyen körülmények között kell majd azt hirdetni, milyen állapot jellemzi azok lelki életét, akik az evangélium
hirdetésére lettek kiválasztva?
-
Jézus szerint az üzenet hirdetésének idején “a gonoszság megsokasodik”, “a szeretet pedig sokakban
meghidegül”. Mt. 24,12.
-
Pál írása szerint mindez azért következik be, mert az emberek “magukat szeretők”-ké válnak, mások pedig
“szeretet nélkül valókká” lesznek. II. Tim. 3,2-3.
-
A szeretet meghidegülése azt jelzi, ebben az időben még azokban a szívekben is ki fog hűlni a szeretet lángja,
ahol pedig korábban még lobogott és izzott.
-
Pál szerint ez azok életében következik be, “akiknél megvan a kegyességnek látszata, de megtagadják annak
erejét”, vagyis a magukat hívő embereknek vallókra gondolt.
-
Ezek a kijelentések összhangban vannak azzal, amit Jézus a laodiceai egyházkorszakról mond el a Jelenések
könyvében: “lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév”. Jel. 3,16.
-
Jézus szerint az Egyház belső állapota ilyen lesz, ilyen körülmények
között kell hirdetni az Isten országa evangéliumának örökkévaló üzenetét az egész világon azoknak, akik Jézus
parancsát komolyan veszik. Mt. 28,19-20.
-
Milyen
példázatokban elmondott tanításokkal mutatta be Jézus azt a körülményt, ami az örökkévaló evangélium hirdetésének
idejét fogja jellemzi a végidőben?
-
A tíz szűzről mondott példázatban azt mondta el, hogy a dicsőséges visszajövetelére várók egyik része teljesen
felkészületlen lesz a beteljesedés eseményére.
-
Valószínűsíthető, hogy az okos szüzek nem a balga szüzekkel azonos körülmények között készültek fel a vőlegény
fogadására, mert akkor a felkészültségük is azonos lett volna.
-
Ennek ismeretében különös hangsúlyt kell fordítanunk a lelki felkészülésünkre, ha az okos szüzek között akarunk
lenni.
-
A jó és a gonosz szolgákról mondott példázatból is azt érthetjük meg, hogy különbség volt a szolgák érdeklődési
területét illetően.
-
Az egyik szolga csak azzal foglalkozott, és csak azon igyekezett, hogy a gondviselésére bízottak részére
idejében biztosítsa az eledelt. Mt. 24,45-46.
-
A másik szolga viszont mindennel foglalkozott, csak éppen azzal nem, amit az ő Ura rábízott,
- még arra is képes volt, hogy a szolgatársait verje.
-
A jó mag és a konkoly példázata pedig azt mondja el, hogy ugyanabban a közegben természetellenes összefonódások
történhetnek a kétféle tábor között.
-
Mivel a konkoly sokkal agresszívebben fejleszti a gyökérzetét, mint a nemes növény, ezért olyan körülmények
között hálózza be és fonja át a nemes növényt a gyökérzetével a földben, vagyis a gyülekezet közösségében, ami a
fizikai szem elől el van rejtve, mert nem a felszínen, mindenki előtt történik.
-
Ez a példázat arra akar tanítani, hogy kerülnünk kell azokat a körülményeket, ahol ez az ártalmas és veszélyt
jelentő összefonódás kialakulhat részünkre.
-
Erről nem szoktunk beszélni, pedig ezekből a jézusi tanításokból az derül ki, hogy
valamilyen szinten egyfajta szelekció, és belső rostálódás alakul ki a Jézusra várók között már a “késői eső”
kiáradása előtt.
-
Jézusnak az a
kijelentése, miszerint az “Isten országának ez az evangéliuma” fog hirdettetni, arra utal, hogy a végidőre
vonatkozóan Isten egy különleges evangéliumot készített elő?
-
Ez a kijelentés nem azt jelenti, mintha a Biblia sokféle evangéliumot kínálna, és a végidőben ezek közül az egyik
különösen hangsúlyosabb lenne.
-
A Biblia szerint csak egyetlen evangélium van, és ebből azt ismerhetjük meg, hogy Isten szeret bennünket, és nem
akarja, hogy elvesszünk, hanem azt szeretné, ha mindannyian az örök élet részesei lennénk. Ján.
3,16.
-
Ez az evangélium mindig a Golgota keresztjét, a megváltás eseményét, és magát a Megváltót állította
az emberek figyelmének középpontjába.
-
Ha a Bibliából
azt ismerhetjük meg, hogy az örökkévaló evangélium lényege mindig ugyanaz volt, akkor hogyan kell érteni Jézusnak
azt a kijelentését, hogy az “Isten országának ez az evangéliuma” fog hirdettetni?
-
Noha az evangélium lényege mindig ugyanaz volt, Isten szolgái mégis, minden időben a saját korukhoz, annak a
kornak a jellegzetes problémáihoz és bűneihez alkalmazva kapták Istentől az evangélium üzenetét, és ezt adták
tovább és hirdették azoknak, akikhez a küldetésük szólt.
-
Édenben még csak az “asszony magvá”-ról szólt az evangélium, a
Szabadító eljöveteléről, és győzelméről.
-
Ebben az üzenetben az kapott hangsúlyt, hogy a Szabadító a “kígyó fejére fog
taposni”, és ezzel a tettével örökre legyőzi és elpusztítja azt, aki bűnre csábította az első embert.
-
Keresztelő János már az “Isten Bárányáról” beszélt, aki a bűnös helyébe áll, és meghal helyette, és így
“elveszi a világ bűneit”.
-
A végidő evangéliumában viszont Jézus újbóli visszajövetelére kerül a hangsúly, amikor már
nagy hatalommal és dicsőséggel fog megjelenni.
-
Máté evangéliumának 24. fejezetéből éppen ez derül ki, hiszen az egész fejezet a világ végéről és Jézus
dicsőséges visszajöveteléről ad kijelentést.
-
Ezért a végidő evangéliumának hátterén meghirdetésre kerülő üzenetünkben a bűntől, és a bűn világából való végső
és teljes szabadulás örömhírének kell eljutni minden emberhez.
-
Jézus kijelentése tehát arra vonatkozik, hogy minden korszakban volt egy különleges mondanivalója az
evangéliumnak, amit hangsúlyosabban kellett hirdetni, ezért a végidőben is egy különleges rész fog hangsúlyt kapni
az örökkévaló evangéliumból.
-
Hogyan lehet az
örökkévaló evangéliumot minden ember felé személyreszabottan megfogalmazni és hirdetni?
-
Jézus a misszióparancsában azt mondja, hogy az evangélium hirdetése által “tegyetek tanítványokká minden
népeket” -
-
Tanítvánnyá tenni nem a tömegeket kell, hanem az egyes embereket, mert a Krisztus melletti döntését mindenkinek
egyénenként kell meghoznia. Mát. 28,19.
-
Mert “aki hisz Őbenne, és megkeresztelkedik, az üdvözül, aki pedig nem hisz, az elkárhozik.”
Márk. 16,16.
-
Júdás apostol még azt is mondja ehhez kapcsolódóan, - amennyiben szükséges, “még
rettentéssel is mentsétek meg, kiragadva őket a tűzből”. Júd. 23.
-
Vagyis, ha az evangéliumból nem ragadja meg Jézus szeretete, akkor mondd el az ítéletet, a kárhozatot, a bűn
végső sorsát, de mindenképpen próbáld megmenteni.
-
Rettentsd vissza attól az úttól, amelyen meggondolatlanul és felelőtlenül a pusztulás felé rohan.
-
Viszont bármi legyen is az üzenetünk tartalma és az átadás módja, az mégis mindig, megmenteni akaró evangéliumként
hangozzék az emberek felé.
-
Tudhatunk-e valamit
arról, hogy Jézus dicsőséges visszajövetele előtt az “Isten országának ez az evangéliuma” hogyan és milyen
módon lesz hirdetve az egész világon?
-
Isten kifogyhatatlan az eszközökből, ha Ő ezt szükségesnek ítéli, akkor akár “a kövek fognak kiáltani”, de
Isten üzenete hirdetve lesz. Lk. 19,40.
-
Isten azonban általunk szeretné eljuttatni az evangélium üzenetét azokhoz, akik még nem ismerik azt.
-
Isten téged és engem akar munkatársaivá fogadni, minket, akik már megismerhettük Isten szeretetének megmentő
üzenetét.
-
Ha pedig még csak most hallottál róla először, akkor mond tovább azt, amit már megismertél, mondd el azoknak,
akik a környezetedben élnek. (lásd a samáriai asszony esetét)
-
Isten mindenkit szeretne felhasználni a megismert evangélium továbbadására, így tisztel meg bennünket azzal, hogy
a munkatársai lehetünk emberek megmentésében.
-
Hogyan és milyen
módon vihetjük az evangélium üzenetét az emberek felé?
-
Az Istentől kapott beszéd képessége lehetővé teszi részünkre, hogy mindenkinek elmondhatjuk Isten szeretetét, és
megmentő kegyelmét.
-
Ha “közel hozzád a beszéd, a szádban és a szívedben van”, akkor ami a szádból
kijön és megszólal, az a szívedből jöjjön elő. Róm. 10,8.
-
“Ha a bűnösöket rávezethetnénk, hogy vágyakozó tekintettel nézzenek fel a keresztre, ha csak egyszer
megláthatnák a megfeszített Krisztust, akkor felismernék az isteni irgalom mélységét, és a bűn szörnyű terhét.”
(AT 141,3.)
-
Az Isten által adott fontossági sorrendben azonban nem a beszéd áll az első helyen, hanem a személyes életünk
példaadása. Mt. 5,16.
-
Jézus szerint “arról ismeri meg mindenki, hogy az Ő tanítványai vagyunk, ha egymást szeretjük”.
Jn. 13,35.
-
Ez a jelenség viszont csak akkor fog működni, ha a mi szívünkben nem tudott meghidegülni a szeretet.
-
Ha pedig mégis megtörtént, akkor viszont a Jézussal való újbóli kapcsolat ápolása közben újra felizzódhatott
bennünk.
-
Mit tudhatunk
arról, hogyan támogatja Isten ebben az időben népét, milyen segítséget ad részükre, hogy sikeresen és eredményesen
hirdethessék az örökkévaló evengélium üzenetét?
-
A prófétai kinyilatkoztatásokból tudhatunk arról, hogy Jézus dicsőséges visszajövetele előtt, egy egészen
különleges dolog fog történni, amivel Isten segítségére jön népének.
-
Két egymást kiegészítő prófétikus kinyilatkoztatás mutat rá erre a különleges eseményre.
-
Ésaiás próféta szerint Isten népén fel fog támadni “az Úr dicsősége”, és ezt a környezetükben élő emberek
érzékelni fogják, mert az Úr “dicsősége megláttatik” rajtuk, mondja a próféta. Ésa. 60,1-2.
-
János apostol írásából pedig már úgy kapjuk a kijelentést, mintha már be is következett volna az Egyház missziós
küldetésének befejező eseményében, az egész “föld fénylett annak dicsőségétől”, mondja az apostol.
Jel. 18,1.
-
Ez a különleges esemény a “késői eső”, vagyis a Szentlélek kiáradásának eseményével köthető össze, amikor
Isten a mennyei erő különleges támogatásával áll az evangéium hirdetése mellé. Jóel 2,28-29.
-
Felvetődik az a
kérdés, hogy vajon mivel azonosítható az a dicsőség, amely az evangélium hirdetésével egyidőben az egész Földet
beragyogja?
-
Ez a dicsőség, amely az egész földet be fogja ragyogni, Isten gyermekeinek életéből kell kisugározni.
-
Jézus ugyanis azt mondta, hogy “aki engem követ, nem járhat a sötétségben, hanem övé lesz az életnek
világossága”, és ez a világosság tükröződik róluk vissza. Jn. 8,12.
-
Pál apostol is úgy beszél Krisztus követőiről, mint akik “fénylenek, mint csillagok e világon”.
Fil. 2,15.
-
Ez a dicsőség ugyanis nem más, mint a jó cselekedetek hátterén megnyilatkozó Isteni jellem visszatükröződése,
amiről Jézus is beszélt a hegyi beszédében. Mt. 5,16.
-
Isten gyermekeinek tehát nem kell feltétlenül beszélni akkor, amikor Isten országának evangéliumáról akarnak
bizonyságot tenni.
-
Az utolsó nagy evangélium-hirdetésben nem dogmatikai tanítások kerülnek meghirdetésre, hanem Jézus természetének,
vagyis az Ő dicsőségének kell láthatóvá válni követőinek életében.
-
“Krisztus követőinek is fénysugarakat kell vetni a sötétségbe. A
Szentlélek erejében az Isten igéje világít, és aki ezt befogadja, annak életében megújító erő lesz. A Szentlélek
Isten igéjét plántálja be az emberi szívbe, Isten tulajdonságait fejleszti ki abban. Követőiből az Ő dicsősége
világosságának - az Ő jellemének - kell sugározni.” (KP 309,3.)
-
“A világnak adandó kegyelmi fény utolsó sugara, a könyörület utolsó
üzenete legyen kinyilatkoztatása Isten jellemének, ami a szeretet. Nyilvánítsák ki Isten gyermekei az Ő
dicsőségét. Életükben és jellemükben mutassák meg, hogy mit tett érettük az isten nagy kegyelme.”
(KP 310,4.)
-
Mit látott János
apostol akkor, amikor arról kapott kinyilatkoztatást, hogy az örökkévaló evangéliumot hirdetni kell az egész
világon “minden nemzetségnek, ágazatnak, nyelvnek és népnek”? Jel. 14,6.
-
Ebben a látomásban angyalokat látott János az ég közepén repülni, “akiknél az örökkévaló evangélium volt”.
Jel. 14,6.
-
Az itt bemutatott angyalok Isten hírnökeit jelképezik, elsősorban Isten földi hírnökeit, azokat az embereket, akik
megbízatásuknak érzik az Istentől kapott üzenet hirdetését.
-
Az advent mozgalom úttörői is a saját küldetésükre, és az így végzett munkájukra alkalmazták a próféciának ezt a
kijelentését.
-
“Hithirdetésünkre úgy tekintünk, mintha az angyal kiáltása volna, aki kijelentette, hogy “eljött az Ő
ítéletének órája”. (Jósiás Litch: Advent Shield 1. sz. 86. 1844.)
-
“A hitoktatók olyan osztályát jelképezi, akik megbízást kaptak Istentől, hogy megismertessék embertársaikkal
azokat a különleges igazságokat, amelyeket az angyal üzenete tartalmaz.” (Uriach Smith:
Gondolatok a Jelenések könyve felett Jel. 14,6-12-höz adott magyarázat)
-
Másodsorban azonban azt is jelenti ez a kijelentés, hogy Isten hatalmas mennyei angyalokat is megbíz azzal, hogy
felügyeljenek arra, az üzenet minden akadály nélkül eljusson “minden nemzetséghez, ágazathoz, nyelvhez és
néphez” a választott emberi eszközökön keresztül. Jel. 14,6.
-
A korábbi korban
élő emberek is ismerhették örökkévaló evangéliumnak azt a tartalmi részét, amivel a végidőben élő embereket akarja
Isten megszólítani?
-
Noha Isten szolgái a múltban is tanították az örökkévaló evangéliumot, de mindig csak a saját korukra való
különleges alkalmazással.
-
Ez az üzenet olyan területet érint és tesz hangsúlyossá az örökkévaló evangéliumból, amely eddig még nem volt
esedékes az emberi családnak.
-
Meg sem érthették volna addig, amíg a hirdetésének ideje el nem érkezett, az Isten előre elgondolt terve
szerint, Isten ugyanis már Dánielnek is azt mondta: “be vannak zárva és pecsételve e beszédek a vég idejéig”.
Dán. 12,9.
-
Hogyan lehetne
röviden összefoglalni a végidőben élő embereket megszólító örökkévaló evangélium üzenetének a lényegét?
-
Ez az evangélium azt mondja el, hogy a megváltás tervének beteljesülésében elkezdődött a visszaszámlálás, a bűn
világának a vége nemsokára elérkezik.
-
Isten ugyanis megkezdte az emberi család megítélését, aminek következtében kiderül, hogy minden olyan emberi
erőfeszítés, amely a saját dicsőségét kereste és próbálta érvényesíteni Isten előtt, az végleg összeomlik.
Jel. 14,7-8.
-
Csak azok maradhatnak meg, akik igyekeznek megtartani “Isten parancsolatait és Jézus hitét”, akiknek
életében a Szentlélek beérlelhette “a szentek békességes tűrését”, mint a Szentlélek gyümölcsét.
Jel. 14,12.
-
Ezért Isten mintegy utolsó lehetőségként szeretné felajánlani segítségét az embereknek, az örökkévaló evangélium
üzenetének megismertetése által, amely által megmenthetik lelküket a kárhozattól, hogy az örök életet nyerjék el.
Mt. 24,14.
-
A Biblia alapján
lehetnek-e elképzeléseink arról, hogy Isten miként fogja velünk és általunk az egész világra eljuttatni a végidő
evangéliumának megszólító üzenetét?
-
Sokan gondolnak közülünk kétségekkel arra, hogy miként fog Istennek ez a szándéka beteljesedni, hiszen olyan nehéz
napjainkban embereket megszólítani, és Istenhez vezetni.
-
Mielőtt mindennek vége elérkezne, Isten olyan körülményt fog támasztani, ami által lehetővé válik, hogy minden
ember figyelmének középpontjába kerül az Ő országának evangéliuma.
-
Az elmúlt történelem példái is azért kerültek feljegyzésre az Igében, hogy bizonyságképpen álljanak előttünk, mert
Isten sokféle módon képes megvalósítani azt, amivel kapcsolatban bennünk kétségek vannak.
-
Korunkban, amikor a tömegtájékoztatáson keresztül órákon belül elérhető az egész világ, szinte könnyűnek látszik
az Isten szándékának ez a megvalósítása.
-
Ezért Isten tőled is, szinte csak azt várja, hogy a három héber ifjúhoz hasonlóan légy kész minden körülmények
között hűséggel állást foglalni Ő mellette, és az országának alapelve mellett.
-
A végidő evangéliumának hirdetése nem az emberi erőfeszítések produktuma lesz, hanem az Isten hatalmának
különleges megnyilatkozása, amiben viszont mi is részt vállalhatunk Isten megtisztelő kegyelme szerint.
-
Az Isten megmentő
kegyelmének felajánlásán túl még milyen rendeltetése van annak, hogy Isten meghirdetésre bocsátja az örökkévaló
evangélium üzenetét az egész világon?
-
Jézus azt is mondta, hogy “az Isten országának ez az evangéliuma” bizonyságul fog hirdettetni az emberek
között.
-
Ez mindenekelőtt azt jelenti, ügyelned kell arra, hogy amit látnak az életedből, és hallanak tőled az emberek az
evangélium hirdetése közben, az bizonyságtétel legyen.
-
Vagyis legyen meggyőző erő feléjük az általad képviselt üzenetben.
-
Érezzék és lássák azt, hogy nem betanult leckét mondasz fel, hanem a személyesen átélt tapasztalatod
bizonyságtételét hirdeted és mondod el.
-
Jézusnak ez a kijelentése azt is jelentheti, hogy a bizonyságtételed a másik ember számára, esetleg ellene szóló
bizonyság is lehet.
-
Mert ha te megfelelő módon tettél bizonyságot Isten szeretetéről és hatalmáról, akkor többé már nem mondhatja
Isten előtt azt, hogy ő még nem hallott róla.
-
Vagyis ha nem enged lelkében a Szentlélek késztetésének, akkor Isten ítéletében ellene szóló bizonyság lesz az,
amit általad hirdetett felé Isten.
-
Jézus
kijelentésének hátterén mit jelent a Te számodra az, hogy hirdeted vagy nem hirdeted a
rád bízott isteni üzenetet?
-
Az Isten országának evangéliumáról szóló bizonyságtétel szolgálata a te számodra is egy nagyon fontos esemény.
-
Jézus ugyanis csak akkor lesz személyes közbenjáróddá az Atya előtt, ha te is kész vagy képviselni Őt az emberek
előtt, kész vagy megvallani Őt.
-
Lényegtelennek
tekinthető-e az, hogy milyen a vallástételed, amivel megszólítod az embereket, amivel bizonyságot akarsz tenni
előttük Isten megváltó kegyelméről?
-
Vannak olyan keresztények, akik elől szinte már menekülnek az emberek, mert olyan erőszakosak a bizonyságtevésük
közben.
-
Mert mindenáron meg akarják tömni a másikat a saját hitbeli ismereteikkel.
-
Mások pedig nem tudják az Isten üzenetét evangéliumként hirdetni, hanem csak félelmet kiváltó ítéletként,
sokszor csak furkósbotként.
-
Ezért tedd fel magadnak a kérdést, hogy a te bizonyságtételed milyen, hogyan hat az emberekre, hogyan fogadják,
miként viszonyulnak hozzád, amikor Isten üzenetét képviseled?
-
De ne te válaszold meg ezt a kérdést, hanem engedd, hogy a veled kapcsolatba kerülő emberek adjanak rá választ,
ezért figyeld a reakciójukat.
-
Tanulj meg vallást tenni Jézusról úgy, hogy általa üdvösségre tudjál vezetni embereket.
-
Vagyis, ha részt akarsz venni a végidő evangélizációs munkájában, akkor ne mást, hanem evangéliumot hirdess az
emberek felé, vagyis jó hírt, örömhírt.
-
Van-e valamilyen
személyes felelősségünk az örökkévaló evangélium bizonyságul való hirdetésével kapcsolatban?
-
Az evangélium hirdetésével kapcsolatos bizonyságtételünk mozgatórugója a másik emberért érzett személyes
felelősségtudatunk kell legyen.
-
Jézus azért jött, hogy “megkeresse és megtartsa azt, ami elveszett”.
Lk. 19,10.
-
Ha Jézus tanítványának vallod magadat, akkor neked is Jézus példája szerint kell élned, az Ő nyomdokaiban
járnod.
-
Akkor neked is szól Jézus misszió parancsa, amely az egész világon érvényes küldetésre szólít fel.
Mt. 28,19-20.
-
Mire van szüksége,
milyen képességekkel kell rendelkezzen az, aki felelősséget érez magában az elveszettek
megmentéséhez?
-
Az elveszett állapotban lévők iránti felelősséghez mindenekelőtt tiszta látásra van szükség.
-
Látni kell az időt, vagyis az Isten által kinyilatkoztatott prófétai események sürgető közelségét.
-
Látni kell azt, hogy már minden területen beérett a világ arra, hogy Jézus visszajöjjön.
-
De látni kell az emberek lelki szükségletét is, a sokszor megfogalmazatlanul és kimondatlanul maradt vágyódásukat
Isten után.
-
Szükség van arra, hogy ne csak a közömbösségüket lássuk, hanem az istenkeresésük csendes, de mélyről fakadó
sóhajtásait is.
-
Ezért van szükségünk a Szentlélekkel való közösség gyógyító hatására, amely először minket gyógyít, azután pedig
általunk másokat. Jel. 3,18.
-
Amikor Jézus azt
mondja, a vég nem fog eljönni addig, amíg az Isten országáról szóló evangélium el nem jutott minden emberhez,
akkor minek a végére utalt a kijelentésével?
-
Valószínű, hogy ekkor Jézus “végidő”-ként arra az eseménysorozatra utalt, ami majd a kegyelemidő
lezárásával veszi kezdetét.
-
Mert amikor minden embernek lehetősége volt dönteni, akkor Isten végleg bezárja a kegyelem ajtaját az emberi
család előtt.
-
Így azok a bűnösök, akik inkább a bűneikhez ragaszkodnak, azok ezzel a döntésükkel önmagukat rekesztik ki az
örök életből.
-
Ma azonban még tart az isteni kegyelem, ma még mindannyiónkat szeretne kiküldeni Isten azzal, hogy hirdessük az Ő
országának evangéliumát.
-
De nemsokára elérkezik a “vég”, és amikor ez elérkezik, akkor többé már nem tehetünk önmagunk érdekében
sem, de másokért sem semmit.
-
Van-e jelentősége
annak, hogy időben mikor kapcsolódsz be az evangélium hirdetésébe, ha egyébként ez még a “vég” elérkezte
előtt következik be?
-
Jézus az utolsó órában is elfogad mindenkit, aki kész munkatársa lenni lelkek megmentésében.
-
A prófécia időtérképe szerint mi most közvetlenül ennek az utolsó órának a kezdete előtti időszakaszban vagyunk.
-
Ebben a szolgálatban Isten “azt nézi, hogy mennyire ügyelünk a krisztusi
lelkületre, és hogy a munkánkban mennyi a krisztusi hasonlóság. Inkább a tevékenységünkben megnyilvánuló
szeretetre és hűségre tekint, mint arra, hogy mennyit végeztünk.” (KP 301,1.)
-
Sokan vannak
olyanok is, akiknek az a problémájuk, hogy soha sem volt lehetőségük valamilyen különösen nagy szolgálatra, van
ennek jelentősége Krisztus szolgálatában?
-
“Aki kereszténynek bizonyul a magánéletében, énjének naponkénti átadásában,
szándékainak őszinteségében, gondolatainak tisztaságában, a szelídségben ha ingerlik, hitben és kegyességben, a
kicsiny dolgokban való hűségben, aki családjában igazán Krisztust képviseli, az
becsesebb lehet Isten előtt. mint a feldicsért missziónárus, vagy a mártir.” (KP 301-302.)
-
Segítsen a jó Isten, hogy mindannyian, akik itt vagyunk, munkatársai lehessünk Istennek abban a hatalmas munkában,
amikor az egész világon kinyilatkoztatja az örökkévaló evangéliumnak a végidőre szóló üzenetét.
-
Segítsen abban is, hogy úgy szóban, mint az életünk példája által bizonyságtevői lehessünk, és embereket
vezethessünk el Hozzá.
-
Jézus azt mondta: “Úgy fényljék a ti világosságotok az emberek előtt, hogy
lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat”. Mt. 5,16.
-
Nem számít, hogy
mennyi ideje vagy kapcsolatban Istennel, az sem számít, hogy milyen mértékben tudtad Őt megismerni.
-
Csak azt mond el, ami téged megérintett a Vele való találkozásod alkalmával.
-
Mond el azt, amit megértettél az örökkévaló evangélium üzenetéből, ami megváltoztatott, amikor alkalmaztad annak
elveit a mindennapi életedben.
-
Ha erre kész vagy, akkor Isten eszközként tud felhasználni, mert Ő ezen felül mindazt
pótolni tudja, ami belőled hiányzik.
|