30. Főnicia és a Tízváros vidékén

Mt. 15,21-39.  Mk. 7,24-31.  8,1-9.

I. A kananeita asszony esete II. A Tízváros vidékén történt események

I. A kananeita asszony esete   (Mát. 15,21-28. Márk 724-30.)

1. A farizeusokkal folytatott vita után hová indult tovább Jézus, miért és milyen szándék vezérelhette erre a vidékre?

2. Miért volt rendkívüli az a mód, ahogy ez a kananeita asszony megszólította Jézust?

3. Milyen céllal kereste fel Jézust ez a pogány népből való asszony?

4. Hogyan fogadta Jézus az asszony kérését és közeledését?

5. Mit akart mondani Jézus a tanítványainak azzal: “Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz”? (Mt. 15,24.)

6. Hogyan válaszolhatott Jézus az asszony kérésére olyan durva hasonlattal, amiben ebekhez hasonlította a kananeita embereket?

7. Milyen fordulatot vett ez a különös találkozás és párbeszéd Jézus előbbi kijelentése után?

8. Léteznek-e ma is olyan válaszfalak, mint ami Jézus korában elválasztotta egymástól a zsidót és a kananeust?

9. Mi az Isten válasza az ilyen ember alkotta válaszfalakkal szemben?

II. A Tízváros vidékén történt események   (Mát. 15,29-39. Márk 7,31 - 8,9.)

1. Fönícia határvidéke után hová ment Jézus, és mit tudhatunk erről a területről, milyen emberek laktak ezen a vidéken?

2. Amikor a Galileai-tengerhez jutott Jézus, milyen beteget vittek hozzá, és hogyan gyógyította meg?

3. A süket meggyógyulásának módja milyen tanulságokat hordoz magában?

4. Meddig maradt Jézus a Dekapoliszi görögök között, és mit csinált ezalatt?

5. Milyen csoda ismétlődött meg újra a Dekapoliszi tartózkodásának a végén?

6. Miután a tanítványok már átéltek nem sokkal ezelőtt egy hasonló csodát, tudtak hittel együtt cselekedni Jézussal az emberek szükségleteinek kielégítésében?

7. Milyen hasonlóságot és milyen különbséget találhatunk a két kenyérszaporítás eseménye között?

8. Milyen üzenete és tanulsága van annak, hogy Jézus itt a pogányok között is megismételte a kenyérszaporítás csodáját?