15.  A hegyi beszéd előzménye és tanítása

Mt. 5,1–7,29. 10,1–4.   Mk. 3,13–19.  Lk. 6,12–49.

I. A tizenkét apostol kiválasztása II. A hegyi beszéd lényege

I. A tizenkét apostol kiválasztása  (Mt. 10,1-4. Mk. 3,13-19. Lk. 6,12-16.)

1. Hogyan és mivel töltötte el Jézus az előző fárasztó és küzdelmes szombatot követő éjszakát?

2. Mikor fogott hozzá Jézus a tizenkét apostol kiválasztásához, és honnan szólította elő őket?

3. Mit jelent Jézus tanítványának lenni, és mit jelent az a kifejezés és meghatározás, hogy apostol?

4. Sorold fel a tizenkét apostol nevét és amit még el tudsz róluk mondani!

II. A hegyi beszéd lényege  (Mt. 5,1-7,29. Lk. 6,17-49.)

1. Kiknek tartotta meg Jézus a hegyi beszédét?

2. Hány fő témakörre lehet felosztani Jézus hegyi beszédét?

3. Hogyan tudnád összefoglalni, mi a Jézus szerinti boldogság lényege?

4. Jézus hegyi beszéde szerint hogyan kell végeznünk azt a missziót, amit ránk bízott?

5. Milyen fontos alapigazságokat mondott el a törvénnyel kapcsolatban?

6. Miért állít Jézus olyan magas kívánalmat az Őt követők elé, hogy még az ellenséget is szeretni kell, és hogyan lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani?

7. Mit tanított Jézus a kegyességi élet három gyakorlati megnyilatkozásáról: alamizsnaosztás, imádság és böjtölés?

8. Ha valaki a lelkek megítélésének ajándékát kapja Istentől, akkor hogyan tarthatja be Jézusnak a mások megítélésére vonatkozó tanítását?

9. Mit tudhatunk a hamis prófétákról, kik ők és milyen emberek, miről ismerhetjük fel őket, és hogyan lehetünk védettek velük szemben?

10. Mikor mondható el, hogy mi sziklára építjük a lelki életünk házát?