2. FELKÉSZÜLÉS A TANÍTÁSRA
 
 I. Miért van rá szükség 
 II. A felkészülés tárgyi feltételei 
 III. A felkészülés rendszere 
 IV. Az előkészület folyamata 

V. A szombatiskola tanítógyűlés célja 

Tartalomjegyzék

  Főoldal 
 

I. Miért van rá szükség

1. A szombatiskolai tanító feladata nem az, hogy felolvassa a leckéből a kérdést, és utána sorba engedélyt adjon a jelentkező testvéreknek a hozzászóláshoz.

2. Mivel Jézus volt a legnagyobb tanító, és mi az Ő tanítványai vagyunk, ezért ebben is az Ő tanítói szolgálata a minta és a példa számunkra.

3. A szombatiskolai tanítás legnagyobb ellensége az osztálytagok érdektelensége és figyelmetlensége.

4. Sokféle módszer létezik, amivel megkönnyíthetjük a munkánkat, még a felkészülésünket is.

5. A tanításra való felkészülésünkben Jézushoz hasonlóan komoly szerepet kell betöltenie az imának; három dologra irányuljon a tanító imaélete.

II. A felkészülés tárgyi feltételei

1. A tanító számára nélkülözhetetlen tájékozottságot és ismeretet nem lehet megszerezni, ha csak egyetlen Bibliánk van.

2. A felkészült tanító nem hagyhatja ki felkészüléséből a Bizonyságtételek által adott isteni segítséget.

3. Ma már nem elérhetetlen, de a tanító számára szinte nélkülözhetetlen eszköznek kell tekinteni a különböző segédkönyveket.

III. A felkészülés rendszere

1. A szombatiskola tanítója ne csak a lecke miatt tanulmányozza a Bibliát, neki benne kell élnie a Biblia világában.

2. A tanítás hatékony fejlődésének érdekében a tanítónak időt kell szánnia a leckére, a tanító képességétől függően heti 2-5 óra között.

3. Mint tanítónak, ki kell alakítani magunkban egy akarati szándékot arra vonatkozóan, hogy néhány alapvető dolgot szabállyá teszünk az életünkben.

IV. Az előkészület folyamata

1. Amikor először vesszük kezünkbe a leckét, akkor tekintsük át az egész negyedévi anyagot.

2. Amikor pedig a hét folyamán kezdjük el a felkészülést, akkor először olvassuk végig a heti tanulmány teljes anyagát.

3. Ha már megfelelő áttekintésünk van a tanulmány egészéről, akkor elkezdhetjük a részletek vizsgálatát.

4. Lehetőleg kerüljük el azt, hogy mechanikusan csak az írott kérdésekkel vesszük át a leckét.

5. A tanulmány lelki tanulságait minden esetben fogalmaztassuk meg az osztállyal, esetleg a részlet kérdések esetében is.

V. A szombatiskola tanítógyűlés célja

1. A tanítógyűlés a tanítók felkészülésének az utolsó állomása, és egyben a legértékesebb alkalma is lehet.

2. A tanítógyűlés rendeltetését és célját a következő szempontok alapján lehet összefoglalni: