1.  A TANÍTÁS MÓDSZERTANA
 
  I. A tanító személyisége    II. A tanítás gyakorlat szempontjai 
Tartalomjegyzék    Főoldal 

I. A tanító személyisége

1. Egy világi tanító sikeresen taníthat az osztályában, miközben megvetésre méltó módon él.

2. Az Isten művében tevékenykedő emberek egyikéről sem mondható el az, hogy ő született tanító.

3. A jó tanító nem elégszik meg a már elért eredményekkel, hanem állandóan kutatja és keresi a jobb módszereket, a jobb megoldásokat és a legjobb válaszokat.

4. Az összes emberi tényezők közül, amik egy tanítót sikeressé tehetnek, legfontosabbnak a személyiségének befolyását és erejét kell tekinteni.

II. A tanítás gyakorlat szempontjai

1. Az Újszövetség bizonyságtétele szerint a tanítókat Isten adja, a tanítás ajándéka pedig a lelki ajándékok között szerepel. Róm. 12,6-7. Eféz. 4,11.

2. A tanításban nélkülözhetetlenek a célok és a módszerek minél tökéletesebb kiválasztása.

3. Természetesen nincs egyedül üdvözítő módszer, ezért a jó tanító mindegyiket tudja alkalmazni a maga helyén, amikor éppen szükség van rá.

4. A jó tanító bizonyára több módszert is alkalmaz egy alkalommal, aszerint válogatva azokat, amint éppen a tanítás körülményei megkövetelik azt tőle.

5. Ha minősíteni lehet a tanítási módszereket, akkor azt mondhatjuk, hogy a szombatiskolában a kérdező módszer a legjobb.

6. A szombatiskolában is alkalmazni kell a retorika három aranyszabályát.